Groep 7 C

Al het nieuws op een rijtje uit deze groep.

Groetjes,
Juf Lonneke

26/06/2017 - Opnames in de klas!

Vandaag kwam Soraya bij ons in de klas. Zij is verkozen tot uitblinker van het jaar op het ROC. Ze heeft een boek geschreven: Eerste hulp bij puberteit. Om winnaar te kunnen worden van Nederland, zijn er vandaag bij ons in de klas opnames gemaakt. Er was een cameraman met haar mee die alles vastgelegd heeft. Met deze opnames laat zij zien hoe ze werkt in de klas. Ook heeft ze haar boek gepresenteerd.  Binnenkort wordt het filmpje gepubliceerd en kunnen we op haar stemmen, zodat zij uitblinker van heel Nederland kan worden. We zijn heel benieuwd! 

26/06/2017 - Organen- feedback geven

We hebben ons subthema 'het mensenlijk lichaam' afgerond. In de afgelopen weken hebben we ons lichaam op grote vellen papier gemaakt en hier de organen in getekend. Als je hier onder kijkt, vind je een uitleg over de functie van het betreffende orgaan. Op de foto's is te zien hoe we elkaar feedback geven en elkaars werkstukken bekijken. Wat zijn ze tof geworden allemaal! 

30/05/2017 - Corpus

Vandaag, 30 mei, zijn we met de hele klas naar Corpus geweest. Dit is een museum waar het net is alsof je echt in het menselijk lichaam loopt. Zo hebben we onderweg heel veel informatie gehoord voor ons eigen onderzoek. We zijn gestart in het been en zo uiteindelijk via de darmen, hart, oren, enz. er bij de hersensen weer uit te komen. Op de terugweg naar bedenen hebben we allerlei tesjes gedaan en vragen gemaakt over ons eigen lichaam. Daarvan kunt u hier ook de foto's zien. Het was weer een onwijs leuke dag! 

16/05/2017 - Wie gaat er mee naar Corpus!?

Yes! Op dinsdag 30 mei gaan we naar Corpus. Daar gaan we een spectaculaire reis door de mens maken. Het is dan net of je in het menselijk lichaam rondloopt. Zo kunnen we ontdekken hoe ons lichaam in elkaar zit, hoe het werkt en hoe je het gezond houdt. Deze informatie kunnen we natuurlijk heel goed gebruiken voor ons onderzoek! 

We vertrekken rond 10 uur van school en zullen rond 3 uur weer terug zijn. Het is in de buurt van Leiden, dus hebben we wel vervoer nodig. Wie wil er met ons mee om deze toffe reis door het menselijk lichaam te maken? We horen het graag! 

16/05/2017 - Hoe overleef ik mezelf?

We zijn gestart met ons nieuwe thema: 'Hoe overleef ik mezelf?' Een subthema hiervan is 'het menselijk lichaam'. Op de foto's is te zien hoe we onze eigen lichamen overtrekken. We gaan onderzoek doen naar de organen die in ons lichaam zitten. Die gaan we, samen met de informatie erover, in ons lichaam tekenen/schrijven. 

Vandaag hebben we een activiteit gedaan, waarbij we nagedacht en gelezen hebben over deze organen. We hebben naar platen gekeken en vroegen ons verschillende dingen af. Bijvoorbeeld: 'Hoeveel organen hebben wel eigenlijk?', 'Hoe werkt je .... (hart/long/darm/..)?', 'Welke organen zou je kunnen missen en welke niet?' enzovoorts. Door het gehele lokaal lagen teksten verspreid. Hier hebben we een aantal teksten van uitgezocht die bij ieder zijn/haar eigen vragen hoorden en zijn we antwoorden gaan opzoeken. We zijn al heel veel te weten gekomen. Maar we hebben juist ook weer nieuwe vragen gekregen... Wordt vervolgd! 

08/05/2017 - Hulp gezocht!

Bij ons op school wordt door een groepje ouders na iedere vakantie alle kinderen op hoofdluis gecontroleerd. We zijn daar enorm blij mee! Maar de laatste tijd is de klus echt te groot voor deze zogenoemde "luizenmoeders". Veelal zijn ze de hele ochtend bezig en redden ze het vaak dan nog niet....Nu willen we in iedere groep 2 "luizenouders". We willen dan dat 2 groepen gaan samenwerken, wij gaan dat doen met groep 8. Samen zijn er dan 4 personen die met hulp van de luizengroep die nu al bezig is, maar 2 klassen controleert! Zo zijn we vlot klaar! Wie wil ons helpen??? Geef je op bij de groepsleerkracht!

21/04/2017 - Fotografie

De resultaten van onze foto's vanuit verschillende perspectieven!

21/04/2017 - Thema afsluiting Welkom bij de Romeinen

Wat hebben de kinderen een mooi product neergezet en wat ben ik trots op ze! De afgelopen weken hebben ze allemaal onderzoek gedaan naar een persoon uit de Romeinse tijd. En op de thema afsluiting over 'zichzelf' verteld. Jeetje, wat was het knap hoe die verhalen bij iedereen in z'n hoofd zat en wat zagen ze er prachtig uit! 

En nu lekker genieten van de vakantie!

28/03/2017 - Bezoek huis van Hilde

Vorige week donderdag zijn we naar het Huis van Hilde geweest. Dit is een museum waar archeologische vondsten zijn tentoongesteld. Momenteel is er een extra tentoonstelling van vondsten vanuit de Romeinse tijd. Dit past natuulijk super mooi in ons thema. We werden in twee groepen verdeeld. Er begon één groep begon in een hal. Daar stonden allerlei vondsten vanuit de gehele geschiedenis, zelfs van wel duizenden jaren oud. Ook lagen er skeletten van mensen en daarbij een pop van hoe de mensen er vroeger uit zouden hebben gezien. Zo stond er bijvoobeeld ook een Romeinse soldaat. In een andere ruimte gingen we oude voorwerpen bekijken, we werden zelf een beetje archeoloog. Waar zou het van gemaakt zijn, wat denk je dat het is? Als laatste hebben we de tentoonstelling vanuit de Romeinse tijd bekeken. Daar lagen nog best heel wat spullen die echt goed bewaard zijn gebleven! 

27/10/2016 - startactiviteit producten uit verschillende landen

Dinsdag 25 oktober

Vandaag gingen we voor thema eten proeven uit andere landen van Europa. Zoals spaghettislierten, stroopwafels, en nog veel meer. Je moest  met een tweetal aan een tafelgroepje. We kregen ook nog een papier daar moesten we vragen op beantwoorden. Bijvoorbeeld hoe ruikt het, hoe ziet het er uit en soms hoe smaakt het. De avocado was een speciale vrucht dus daar moesten we ook anderen vragen voor beantwoorden, zoals dat we moesten tekenen hoe de avocado er was binnen er uit zou zien. Later als iedereen alles had gehad wees juf iemand aan en die mocht de antwoorden zeggen.

Van Yanick en Jasper

14/10/2016 - Natuurwerkweek donderdag

Op de donderdag gingen groep 7 en 8 naar de garnalen koter. De heenweg was heel makkelijk fietsen. We hadden namelijk wind mee en het waaide heel hard. Maar de terugweg was niet makkelijk. Op de garnalenkotter was het geen mooi weer, maar daardoor waren er hele hoge golven. Dat was gaaf. De garnalenkoter was het heel leuk. Op een gegeven moment gingen de netten uit . Dat zag er cool uit. Toen we op de Stolp waren  mochten we eerst spelen en daarna eten we aten wraps en als avond spel gingen we de bontenavond doen. Daarna gingen de disco nog even aan. Deze keer was er chips en prikdrank.

Van: Yanick en Fabio

14/10/2016 - Natuurwerkweek Texel (woensdag)

Woensdag 28 september werkweek Texel!

We werden wakker door de muziek die de juffen en ouders aan hadden gezet! Vandaag moesten we het onderzoek uitvoeren waar je lang onderzoek heb over gedaan, je ging met een beterweter mee. We gingen allemaal op de fiets behalve het groepje producten want zij gingen met de auto. Je had een middag programma en een ochtend programma. Het groepje dieren die moesten helemaal naar Cocksdorp, en ze hadden ook nog tegen wind daarom werden ze opgehaald met de auto. Als je terug van je onderzoek was mocht je spellen. We aten macaroni. Daarna gingen we een avond spel doen, het heette dieren geluiden spel. Daarna gingen we feesten met CHIPS, en daarna nog meer feesten. En toen gingen we SLAPEN.

Van Ailyn en Jort J

07/10/2016 - Natuurwerkweek Texel (dinsdag)

Dinsdag

Toen iedereen wakker was gingen we ontbijten. Daarna gingen we fietsen naar de Ecomare.Daar kregen we uitleg over Ecomare en over Texel zelf.Na de uitleg mochten we vrij rondlopen. Op een gegeven moment werden de zeehonden gevoerd toen ging iedereen kijken. Er was ook een zee aquarium daar waren heel veel vissen. Na de Ecomare gingen  we naar de slufter daar gingen de meeste kinderen zwemmen en  een paar niet. Toen we terug gingen fietsen en er was heel veel wind. Dat was best lastig. Toen we bij de Stolp aangekomen waren gingen we andijviestamppot eten. Een heleboel kinderen zeiden dat ze het niet lekker vonden. Maar toen ze het eenmaal proefden vonden ze het juist hartstikke lekker! ’s Avonds hebben we bij het kampvuur gezeten en liedjes gezongen. Dat was heel gezellig.
Jade

06/10/2016 - Natuurwerkweek Texel (maandag)

Maandag

We moesten ons verzamelen op de zoef zoen zone op de parkeerplaats. Een half uurtje later vertrokken we in groepjes naar de boot.Toen we op de boot waren gingen we ons lunch op eten.Heel veel kinderen gingen brood naar de meeuwen gooien.Op Texel gingen we bij de Mokbaai spelen en eten als je dat nog niet op had. We gingen daar ook onze brand nummers oefenen en een groep`s  foto maken.Het was nog een klein stukje fietsen voordat we bij de stolp waren.Bij de stolp aangekomen, mochten we de kamers klaar maken en daarna ging  je buiten spelen! We aten patat en hamburger.Toen het donker werd gingen we het smokkelspel spelen.Daarna gingen we een pyjama disco doen.Sommige waren zo moe dat ze bijna op tafel in slaap vielen. 
Ailyn

 

 

02/09/2016 - De eerste week!

Hallo allemaal!

Wij zijn deze week begonnen met vertellen over de vakantie hoe het was gegaan, en we hebben ons voorgesteld aan onze nieuwe juf en zij aan ons. Wij stellen onze nieuwe juf nu aan u voor:
Onze nieuwe juf heet juf Lonneke, ze is 23 jaar oud.
Ze speelt dwarsfluit en saxofoon, haar hobby is paardrijden.
De eerste week ging super goed en juf was super aardig en legde alles goed uit.
Dit jaar gaan we op werkweek en daar hebben we heel veel zin in.
We zijn heel blij met haar en we hopen dat ze nog lang blijft tot juf Brigit weer terug is.

Groetjes van Sofie, Yuna en Lotte  :)

 

Texel here we come!!
Hallo allemaal,

Ons thema is: Texel here we come! Het project van deze week was dieren op Texel. Daarbij moesten we een poster maken met een portret van een dier die op Texel leeft met weetjes er
omheen. Bijvoorbeeld het schaap, de zeehond, krabben en kwallen, de garnaal en de meeuw.

Groetjes van Yanick en Finn

 

27/05/2016 - Schoolreis Bovenkarspel

De camping “de Gouwe Stek” was heel leuk. Alleen het viel een beetje tegen, want het regende veel. Voor de rest ga ik vertellen wat ik heb meegemaakt hopelijk vinden jullie deze tekst leuk.

Toen we aankwamen  was het vies weer maar gelukkig konden we ergens schuilen. Daarna gingen we de tenten opzetten, het was zwaar werk maar het lukte wel. Daarna gingen we alles inrichten en bespreken waar we in de tent sliepen. Dat kwam goed.  Daarna gingen we spelen, daar kwam onze regenkleding goed van pas want Mac en ik konden daardoor over de trampoline glijden. Alleen ik had mijn regenbroek niet aan dus was mijn broek zeik nat toen bleef ik de rest van de dag in de tent.

We gingen nog spelen in een gymzaal. We deden zeskamp, dat was leuk.

Daarna gingen we eten en daarna zwemmen toen viel mijn tand eruit maar hij is wel gevonden. We gingen terug en het avondspel doen. Het was leuk en mijn team heeft gewonnen. Daarna gingen we slapen ik had het koud maar ik sliep wel, maar ook dat heb ik weinig gedaan. De volgende dag hebben we alles ingepakt, gegeten en omgekleed daarna hebben we lunch gemaakt en zijn we naar het van Gogh museum gegaan. Het was leuk. Het waren de echte schilderijen van Vincent van Gogh. In de buurt stonden ook nog het rijksmuseum en het stedelijke museum dat was leuk. Maar even daarna moesten we naar huis. Heel jammer want het was heel leuk.

Hopelijk vonden jullie deze tekst leuk en hopelijk hebben jullie van deze tekst genoten.

Geschreven door Tijs de Vries

20/05/2016 - Benefietconcert op 30 juni!

Groep 4 komt in Actie! Op donderdag 30 juni willen we vanaf een uur of 3 een Benefietconcert organiseren, waar we gaan proberen geld op te halen voor de school van de oma van Kikoy!

De oma van Kikoy heeft in groep 4 over de school vertelt! Wat een bijzonder verhaal. Trudy vertelde dat ze op vakantie was geweest in Bali (in 2007) en het eiland zo mooi vond! Maar de armoede in de dorpjes vond ze niet zo mooi! Ze wilde de mensen en kinderen graag helpen! Maar hoe? Ze bedacht een plan, wanneer je iemand wilt helpen, moet je iets geven waar ze echt mee verder komen! Ze bedacht een plan! Veel ouders hebben geen geld om hun kinderen naar school te sturen en als de kinderen naar school gaan is het heel moeilijk om daarna verder te gaan leren... Hier wilde ze wat aan doen, ze bedacht een speciale school, een school waar de kinderen naar toe kunnen! In de ochtend gaan de kinderen naar de gewone school en in de middag naar de school van Trudy. Daar leren ze engels, een taal die je moet kennen wanneer je naar de hogere school gaat. En met de computer werken. Maar ook spelen en sporten. En hoe zorg je goed voor jezelf, de ander en mijn omgeving. Op deze school komt ook een schooldokter, hij controleert de kinderen en zorgt dat ze naar een dokter gaan. Vaak hebben de ouders daar ook geen geld voor. Net als voor kleding en speelgoed. Op de school delen ze dit uit, wanneer ze dit gekregen hebben. Op de school geven vrijwilligers les. Zij komen uit Nederland, Denemarken, Duitsland en Australië. Wanneer ze te kort hebben geeft Trudy ook les of een ouder kind die al heel goed Engels kan. Trudy is vooral geld aan het inzamelen, zodat de school verder gebouwd kan worden, ze uitstapjes kunnen organiseren (veel kinderen zijn nog nooit buiten het dorp geweest), stroom en internet beter geregeld kan en nog veel meer!!! De school heeft ongeveer 70 kinderen in de leeftijd van 7-15 jaar. En ze zijn heel trots dat nu de eerst leerling begonnen is op de Universiteit. De kinderen willen graag juf worden, of manager van een Hotel, of een andere baan in het Hotel, politieagent... Wij hopen deze kinderen een beter toekomst voor zichzelf te kunnen bieden, en hierdoor hun familie, hun dorp, hun land..... Daarom komen wij in actie!!!!

Het is al lange tijd een wens van mij om kinderen in aanraking te laten komen met mooie muziek. Op onze school zit veel talent! 's Morgens horen wij vaak de piano bij juf Leny de prachtigste klassieke stukken ten gehore brengen.....Maar ik weet dat er nog veel meer talent is! Tijdens de kerstuitvoering ben ik altijd weer trots op ons schoolkoor....Het idee is om een soort Prinsengrachtconcert te organiseren waar we ons talent laten horen... Ons publiek komt lekker met zijn picknickkleed en mand om er naar te luisteren....

Groep 4 gaat mij helpen dit evenement te organiseren en zullen vast nog meer leuke ideeën hebben! Mocht u muzikale mensen kennen die ons kunnen helpen, vindt u het zelf leuk iets met muziek te doen, dan horen we het graag! Het lijkt ons leuk wanneer kinderen, de groepen, ouders muziek gaan maken op de tribune van het plein en we een mooi muzikaal programma hebben. Geef je op! Ook als je denkt niet te kunnen zingen, maar het wel leuk vindt! We organiseren namelijk ook een wrakkenkoor met ouders die het leuk vinden om te zingen, maar denken het niet te kunnen... Speelt u viool of een ander bijzonder instrument? Geef je op en speel of zing voor Bali! Groetjes juf Sibille en Bianca en groep 4!

22/04/2016 - Verkeersexamen

Maandag 9 mei beginnen we gelijk goed, de leerlingen doen dan praktijkexamen voor het verkeersdiploma. In tegenstelling tot eerdere berichten starten we toch eerst gewoon op school. Het is fijn als iedereen om 08.30 op school is, met zijn fiets natuurlijk!

Oefenen kan! En is ook wel aan te bevelen. De route staat op de site verkeersoudersschagen.nl, Op de site staan ook foto's en tips voor en over het examen.

24/03/2016 - zuiderzeemuseum

Beste ouder/verzorger

 

Op 1 april gaan wij met groep 7  naar het Zuiderzeemuseum in verband met ons thema ‘’Erop of eronder’’.

We vertrekken om 8:45 uur en komen aan omstreeks  9:45 uur In Enkhuizen. Daar nemen we de boot van 10:06.

Om 10:30 spelen wij het evacuatiespel, rond 12:00 is het spel afgelopen . Om 12.00 uur eten we een broodje, daarna  gaan we naar “de watersnoodstraat” .

We zijn rond 15.30 uur weer terug op school.

Graag lunch en tussendoortje meegeven. Het is handig om een kleine rugzak te hebben om het e.e.a. in te stoppen. Iedereen draagt –en is verantwoordelijk- voor zijn eigen spullen.

 

Met vriendelijke groet

Mac, Meadow en Juf Brigit

11/03/2016 - Erop of eronder

Kickstart thema

Wat een onverwachte start afgelopen week voor de leerlingen van groep 7. Ze dachten eindelijk weer de juf voor de klas te zien staan, maar dat was lachen. Ingenieur Cornelis Lely in eigen persoon. De sfeer en betrokkenheid was gelijk goed. We borduren met dit thema voort op de kennis van vorig jaar over dijken en duinen. We kijken goed naar het ontstaan van Nederland en onze kennis over waterbeheer en het maken van land.

Dinsdagochtend maakten we een fietstocht om eens te kijken hoe onze omgeving er nu eigenlijk uitziet. Want Jorg en Tess wisten wel een paar interessante plekken waar molentjes en "sluizen" waren. We hebben ze bekeken en ik merkte bij de meeste leerlingen dat ze met een ander blik naar het landschap begonnen te kijken.

We kwamen er al snel achter dat we wilden weten hoe een molen werkt. Dus Dylan en Tycho regelden een excursie naar de molen van het Waarland. Vrijdagmorgen zijn we er naar toe gefietst. Het was bijzonder leuk om een molen van binnen te bekijken. Het was erg fris op de fiets, maar dat mocht de pret niet drukken. Meneer Bus is molenaar en vertelde veel over de werking van de molen. Er werden druk aantekeningen gemaakt. Komende week gaan we dit allemaal verwerken en uiteindelijk gaan we een mooi museum- informatiecentrum maken over dit alles.

15/01/2016 - toetsen en de lopende week

Deze week hebben wij cito toetsen gemaakt.

Daar gaan wij over vertellen.

deze week hebben wij pidictee gemaakt maar ook cito van begrijpent lezen.

begrijpend lezen gaat zo,je moet eerst een tekstje lezen en dan heb je wat vragen.

pidictee is dictee woordjes op genoemt die je goet moet spellen.

woensdag zijn wij begonen met een tekening gemaakt voor ons boek dat wordt de kaft.

het boek wordt gebruikt voor spullen die we in het thema hebben gemaakt.

de boeken die we gaan maken worden gemaakt van pakken brinta havermout.

 

 

 

08/01/2016 - Themastart en technobiel

Groep 6, 7 en 8, zijn naar een technobus geweest.

Een technobus is een soort van vrachtwagen waar je technische proefjes kan doen. Bijvoorbeeld: twee kleine straaljagers met onderop een zonnepanneeltje en als je met licht daar op scheen, dan gingen ze rondjes vliegen! Er stond ook een 3D printer! Die kon een Minion en nog veel meer printen! Na afloop kregen we voor de klas een kikker uit de 3D printer!

Madelon en Didier

Van juf: De eerste week was gelijk spannend, ik heb de groep voor het "lapje" gehouden.. de staatsloterij had mij winnaar gemaakt van 15 miljoen! Dit zou natuurlijk geweldig zijn geweest, maar het is helaas niet zo. Een deel van deze prijs mochten de leerlingen besteden aan een reisplan. Deze opdracht blijft nog steeds staan. De waarheid vertellen leek mij echter wel nodig, om verwarring te voorkomen.

Maar wat is nu het doel van het thema? We kijken met elkaar naar de subthema's consumeren, geld en dromen. Vooral geld, economie, ruilne, de waarde van geld en historie over geld komen aan de orde. We zijn goed begonnen, we hebben al een fiks aantal vragen en ideeën. Maar het uitwerken van onze dromen komt nu eerst aan de orde.

06/12/2015 - 'Sintie!'

4 december was het zover! Sinterklaas kwam op bezoek op de Julianaschool. Alle kinderen zongen liedjes om Sinterklaas te verwelkomen. Daar kwam hij, met loeiende sirenes werd Sint het plein op gereden in een echte politiewagen. Groep 7 vond de agent ook erg leuk! "Ik heb zijn pistool aangeraakt!" De agent vertelde dat hij dezelfde heeft als James Bond. Cool!

Toen alle kinderen naar hun eigen klas gingen, had groep 7 even tijd om snel op Sint af te stappen en een 'Sintie' te maken. Sintie? Inderdaad, dat is dus een selfie met Sinterklaas!

In de klas begonnen we met het uitpakken van de prachtige surprises. Wat is er hard gewerkt door alle kinderen! Het zag er allemaal erg leuk uit. Ook werd er goed geluisterd naar de gedichten die er voor elk kind gemaakt waren. Wat een gezellige dag!

03/12/2015 - Startklaar voor het feest van Sint

Morgen komt Sint op school en dat is eenl feest. Maar spannend is dat niet meer voor groep 7. Wel is het spannend wat voor surprise je morgen krijgt. Er hing een gezonde spanning in de lucht vandaag. Ondanks mijn geplaag heeft niemand ook maar iets verraden over zijn getrokken lootje.

We hebben er zin in. Allemaal zijn we om kwart over 8 op het schoolplein. Dan start het zingen. Dus voor die tijd moet de surprise in de klas zijn.

19/11/2015 - En dan nu weer verder met het thema..

Wat waren de lampionnen weer een succes! De opdracht was om een gebouw uit te kiezen wat bijzonder was qua vorm of geschiedenis. Verder was de keuze vrij. Het kan zo verrassend zijn als er dan gekozen wordt voor NEMO, Sydney Opera House of een Romeins aquaduct.

Door de aanslagen in Parijs waren we afgelopen week wat afgedwaald van de kern van ons thema, de vluchtelingen. De aanslagen maakten grote indruk en we hebben er veel over gesproken. Maar nu gaan we komende weken toch echt verder met de huisvestiging van de vluchtelingen. Aan de hand van de pyramide van Maslov kijken we naar de behoeften die ieder mens heeft. Want waar moet een goede woning of opvang aan voldoen?

En dan gaan we natuurlijk mooie ontwerpen maken en die misschien nog wel uitwerken tot maquettes. Kortom er is nog veel werk te doen.

10/04/2015 - Blog week 15

Hallo wij zijn Cedric en Bent.

Donderdag zijn wij aan het onderzoek gegaan.
De hele klas was hard aan het werk.

03/04/2015 - De week voor pasen

Deze blog is geplaatst door Kayen en Danilo.

Het was weer een hele leuke week en de Hooiberg kwam langs met een pony en een veulentje en ook nog een geit met twee lammetjes:) 

27/03/2015 - Afscheid van Juf Melissa en verjaardag juf en meester

In groep 7 hebben we afgelopen vrijdag feestelijk verkleed afscheid genomen van Juf Melissa. Tegelijk hebben we de verjaardag gevierd van zowel juf als meester. Eerst was er gelegenheid tot uitgebreid feliciteren en daarna hebben we zelf tompoezen gemaakt. Erg lekker!  Daarna hebben we even buiten gespeeld. Als afsluiter hebben we twee raadspellen gedaan. “Wie is de baby”, en “Wie ben ik” . Natuurlijk hebben we nog een groepsfoto gemaakt.

04/12/2014 - Sinterklaasviering

Op donderdag 4 december hebben we Sinterklaas gevierd in de klas. Wat was het leuk en gezellig! Iedereen had zijn best gedaan om een mooie surprise met rijm te maken en dat was ook hartstikke goed gelukt!

We hebben er een gezellige dag van gemaakt! Kijk ook bij 'media' voor de foto's van onze prachtige surprises!

04/09/2014 - Tutorlezen groep 4 en 7

Groep 7 en groep 4 zijn vandaag, donderdag 4 september, begonnen met tutorleze

Groep 7 en groep 4 zijn vandaag, donderdag 4 september, begonnen met tutorlezen Alle kinderen van groep 7 hebben een leerdoel opgesteld over het samenwerken en begeleiden met/van een kind uit groep 4. De kinderen uit groep 4 hebben allemaal een leesdoel opgesteld.

Zo gaan we de komende weken in tweetallen aan de slag om aan deze mooie doelen te werken en zie op de foto's  (bij media) hoe serieus ze al begonnen zijn!

22/08/2014 - Texel op z'n kop!

Yes, eindelijk in onze mooie nieuwe school begonnen!

We zijn gelijk met het nieuwe thema, 'Texel op z'n kop!' gestart. We gaan de vierde schoolweek namelijk al op werkweek! We zijn begonnen met een brainstorm over de verschillende subthema's. Na wat startactiviteiten hebben we gekeken wat we nu van Texel weten en wat we nog graag willen weten.
Op de foto kunt u zien dat we al hartstikke betrokken zijn en hard kunnen werken!

23/05/2014 - Film

Groep 7/8 is druk bezig met het maken van een film in plaats van een musical dit jaar. De première van de film wordt op de afscheidsavond afgespeeld in de bioscoop.

Er worden nu posters en kaartjes gemaakt. Een plan gemaakt hoe we aan de nodige financiën komen. Geoefend met het zelfgeschreven script, liedjes geoefend, kleding en attributen bij elkaar gezocht... We zijn er dus druk mee!

Voor groep 8 is het een extra spannende tijd... De laatste weken hier op school! Zij zijn ook al bezig met het schrijven van een speech voor op de afscheidsavond en ze wachten met smart op bericht van de middelbare school!

20/02/2014 - Werk aan de winkel

Wij hadden het thema werk aan de winkel. Dat hadden we om alles te leren over de wereldwinkel 3&8.

Onze groep 7/8 heeft gekeken naar de functies die op de muur gehangen werden namelijk : financiën, PR, etalage, markt, directie, markt en secretaris. Onder de functies stonden punten waar je aan moet voldoen als je in zo'n functie wil werken. Als je alle informatie had opgeschreven moest je een sollicitatiebrief schrijven met daarin waar je goed in bent en je moest ook je eerste, tweede en derde keus. Een tijd later werdt je ingedeeld in zo'n functie.

We deden ook onderzoek over Afrika. Zo kwamen we erachter dat er in Afrikaanse dorpen maskers werden gedragen op speciaale feesten en gebeurtenissen, dat bracht ons op het idee om zelf ook een Afrikaans maskers te gaan maken en het resultaat was prachtig.

We moesten uit de wereldwinkel een product kiezen en daarover informatie  opzoeken zoals : waar het vandaan komt, hoe het gemaakt is en wat de gebruiksaanwijzing is. Als dat klaar was moest je er een folder over maken.

De uiteindelijke bedoeling van het thema was om natuurlijk meer te weten te komen over de derde wereldlanden en de wereldwinkel, maar we hebben ook geleerd om met geld om te gaan in de wereldwinkel.

Suus en Isa

29/01/2014 - Groep 7/8 maakt Afrikaanse maskers

Groep 7/8 is bezig met het thema 'Werk aan de winkel'. 
Dit thema gaat over de wereldwinkel, gekoppeld aan handel, Fairtrade, de producten die we verkopen en de landen waar deze producten vandaan komen.

Omdat we het veel over Afrika hebben en ze daar van die prachtige Afrikaanse maskers hebben met mooie betekenissen, zijn wij ook maskers aan het maken.
Ze worden hartstikke gaaf!

06/01/2014 - Groep 7/8 viert Sinterklaas met surprises!

Op 5 december werd er natuurlijk Sinterklaas gevierd op school. Groep 7/8 heeft van tevoren lootjes getrokken en iedereen heeft een mooie surprise gemaakt met een gedicht.

We hebben de mooiste creaties gezien: Een hamsterparadijs, een basketbal, batman, nagellak, dagboek van een muts, een pizza hawaï, een olifant, een kookboek, een zelf genaaide kat, en nog veel meer moois! Wat heeft iedereen er een werk van gemaakt Ondertussen hebben we ook heerlijk gesmuld van de sinterklaaslekkernijen die de kinderen zelf hadden gemaakt om te kijken wat nou eigenlijk de minst ongezonde sinterklaaslekkernij is.

Ook bracht de Sint zelf ons nog even een kort bezoekje en wist over iedereen wel iets te vertellen. Wat hebben we een gezellige dag gehad!